CORNER MAGAZINE
- CORAL ISSUE (4)

Edited by Dana Andrei, Sorin Popescu,
Raluca Voinea, Paul Breazu
Published by IDEA
2017
12 pages + insert
Romanian / English (partially)
Offset print, 1 Pantone color
Softcover, unbound

Price: 10 lei

With contributions by / Cu contribuții de:
Gabriele de Santis, Matei Bejenaru, Ion Dumitrescu, Cat Năstăsoiu, Alex Bodea, Bogdan Ghiu, Cosima Opârtan, Anamaria Pravicencu, Claudiu Revnic and AFAN.

(EN)
No fan of the most sponsored sport by Pepsi and Coca-Cola should miss the 4th issue of Corner magazine. The ball conducts our gaze towards Francesco Totti's rituals with the camera or, in the case of Polish National Football Team, towards the edge of the pitch, near Solidarność's banners.

The competition is the spectacle and it develops on many levels. From the Colosseum to the smart-stadium and the gadget arena, the principle remains the same: misdirection and distraction. When the logic of the competition applies to an institution, its micro-societies will start to act like football teams – a perfect filter to understand their dynamics.

We address the fan culture with a text connecting fashion and hooliganism through violence, a link lubricated by mass-media and since the sports media doesn’t even write about football, we reverse the roles and compensate with an essay about swimming.

We illustrate the spaces for self-representation and solidarity with a poster dedicated to 1. Frauen Türkiyemspor Berlin women team and one dedicated to AFAN – the footballers trade union.

(RO)
Niciun iubitor al sportului cel mai sponsorizat de către Pepsi şi Coca-Cola nu trebuie să rateze numărul 4 al revistei CORNER. Mingea de fotbal ne poartă privirea către ritualurile lui Francesco Totti cu camera sau, în cazul echipei naţionale poloneze, către marginea terenului lîngă bannerele sindicatului Solidarność .

Întrecerea e spectacol pe mai multe niveluri. De la Colosseum la smart-stadium, arena-gadget, principiul a rămas acelaşi: distragerea atenţiei. Atunci cînd logica competiţiei este aplicată pe o instituţie, microsocietăţile ei se vor transforma în echipe de fotbal - un filtru perfect pentru a le înţelege dinamica.
Analizăm legătura dintre modă şi fotbal, intermediată de violenţă şi lubrifiată de mass-media. Pentru că mass-media de sport nu scrie nici măcar despre fotbal, inversăm rolurile şi compensăm printr-un eseu personal despre înot.

Ilustrăm spaţiile de autoreprezentare şi solidaritate printr-un poster dedicat echipei de fotbal feminin 1. Frauen Türkiyemspor Berlin şi un altul dedicat sindicatului fotbaliştilor – AFAN.

http://p-u-n-c-h.ro/files/gimgs/th-790_cov_v57.jpg
http://p-u-n-c-h.ro/files/gimgs/th-790_1_v4.jpg
http://p-u-n-c-h.ro/files/gimgs/th-790_2_v12.jpg
http://p-u-n-c-h.ro/files/gimgs/th-790_3_v28.jpg